Óscar García vertrekt na vier maanden bij Ajax en gaat aan de slag in Polen
Ajax heeft per direct de arbeidsovereenkomst met interim-trainer Óscar García ontbonden. Dit besluit kwam na een korte samenwerking van slechts vier maanden, een periode die werd gekarakteriseerd door veel veranderingen en onduidelijkheden binnen de club. García leidt nu zijn loopbaan voort bij Pogoń Szczecin in Polen. Deze onverwachte en snelle overgang heeft tot verbijstering geleid onder analisten en fans, waarbij sommige critici het als een eerste mislukking van nieuwe technisch directeur Jordi Cruijff beschouwen. Ajax staat ondertussen voor de uitdaging om een nieuwe trainer voor Jong Ajax te vinden.
FCUpdate.nl, Het Parool, NH Nieuws, NU, AT5, Ajax.nl, Voetbalzone, Voetbal International, De Telegraaf, VoetbalPrimeur