Kabinet neemt maatregelen om ambtenarenbestand te verminderen en digitalisering te versnellen
Het kabinet heeft aangekondigd dat het aantal ministeriële ambtenaren drastisch zal worden verminderd met duizenden. Een speciale taskforce is opgericht om de overheid te verkleinen en de digitalisering te versnellen. Tegelijkertijd is er een tekort aan regie op digitale inclusie, wat de vooruitgang op dit gebied belemmert. Het kabinet streeft ernaar proactief te werk te gaan om digitale inclusie te bevorderen.
AD.nl, Dutch IT Leaders, Nieuwslens, De Gelderlander