Politie redt hondjes uit snikhete auto’s in Oss en omgeving
In Oss heeft de politie verschillende honden uit snikhete auto’s bevrijd, nadat eigenaren hen in het voertuig hadden achtergelaten. De temperaturen in de auto’s waren gevaarlijk hoog en de politie moest soms ruiten inslaan om de dieren te redden, waarbij de lichaamstemperatuur van een hond opliep tot 42,3 graden. De politie en gemeenten waarschuwen herhaaldelijk voor de gevaren van het achterlaten van kinderen en dieren in warme auto’s, vooral in het zomerweer.
Hart van Nederland, AD.nl, DTV Nieuws, Omroep Brabant, De Telegraaf, PowNed, Rijnmond, kliknieuwsoss.nl, HLN, Animals Today