Landelijke OV-staking leidt tot chaos in openbaar vervoer
Vandaag ligt het openbaar vervoer in Nederland plat door een landelijke staking van OV-personeel. Vele reizigers werden geconfronteerd met lege stations en ontregelde dienstregelingen, vooral in de ochtendspits. Minister Yesilgöz roept de stakende vakbonden uit om aan tafel te komen, maar de staking lijkt aan te houden als protest tegen bezuinigingen op sociale zekerheid. Na 08.00 uur gaan de eerste treinen en bussen weer rijden, maar reizigers worden gewaarschuwd voor drukte en mogelijke vertragingen door de hitte. Deze staking wordt gezien als een eerste waarschuwing, met plannen voor meer actie als er geen verandering komt van het kabinet.
NU, NOS, WNL, AD.nl, BN DeStem, Rijnmond, NH Nieuws, De Gelderlander, Omroep Brabant, de Stentor