Amsterdam bereidt zich voor op extreme hitte met koelteplekken en maatregelen
Terwijl de temperaturen in Amsterdam oplopen tot 38 graden, bereiden gemeenten en organisaties zich voor op een superhittegolf. De stad opent 12 koelteplekken, waaronder supermarkten en stadsboerderijen, om bewoners te helpen de hitte te doorstaan. Mensen, waaronder daklozen, zoeken verkoeling in kerken, buurthuizen en andere plekken. De GGD heeft ook vrij toegankelijke koelteplekken in Nieuw-West geopend. Er zijn waarschuwingen voor werkgevers en de NS kondigt minder treinen aan door de hitte. De stad roept bewoners op om water te drinken en zich goed te beschermen tegen de extreme temperaturen.
NRC, Het Parool, de Volkskrant, WNL, AT5, Nederlands Dagblad, Reformatorisch Dagblad, AD.nl, EenVandaag, RTL.nl