Kabinet introduceert statiegeld op melk- en sapflessen
Het kabinet heeft aangekondigd dat er binnenkort statiegeld zal worden geïntroduceerd op plastic melk- en sapflessen. Dit voorstel is bedoeld om de duurzaamheid te bevorderen en het recyclen van plastic verpakkingen te stimuleren. Er zijn nieuwe regels in de maak om frustraties bij het inleveren van flessen te voorkomen. Het statiegeld zal van toepassing zijn op alle plastic flessen tot 3 liter.
NOS, AD.nl, Hart van Nederland, NRC, Leidsch Dagblad, RTL.nl, Tubantia, Nieuwslens, upday News, StadIndex